De zone waar de lager is gemonteerd op de as van deze elektromotor vertoonde aanzienlijke slijtage door de constante belasting en rotatie. Deze slijtage had invloed op de prestaties van de motor en verhoogde de kans op storingen en onderhoud.
Drie Lastek-specialisten boden hun diensten aan om de lagerzone te versterken:
- Lastek 8000: deze elektrode bevat 14% ferriet en is geschikt voor het verbinden van zacht staal aan roestvast staal, evenals voor het verbindingslassen van roestvast staal van het type AISI 316, 316L, 304, en Werkstoffnummer 1.4401, 1.4404, 1.4435. Het is ook geschikt voor het aanbrengen van roestvaste beschermlagen op normaal staal.
- Lastek 85: Deze hooggelegeerde elektrode voor het verbinden en oplassen van gereedschapsstaal, veerstaal, mangaanstaal, staal met hoog koolstofgehalte en alle moeilijk te lassen staalsoorten. Het neergesmolten metaal biedt uitstekende taaiheid en is zeer resistent tegen scheurvorming. Lastek 85 is evenals geschikt voor bijvoorbeeld het herstellen van hydraulische cilinders, chassis en armen van bulldozers en draglines, achterbrug van vrachtwagens en tandwielen uit gietstaal.
- Lastek 90: Een beklede laselektrode op basis van chroom en nikkel aangewezen voor alle moeilijk te lassen staalsoorten.
Bekijk de Lastek 8000, Lastek 85 en de Lastek 90.